46. VĚK běží od 19 Aug 2017 20:00 Online 1 člověk Čas serveru 19 Oct 2017 02:10


Brnění a jeho doplňky
Bugy a jejich hlášení
Cantina
Creep
Doplňky
Drogy
Gildy
Holozáznam
Karma
Lodě a vše kolem nich
Novinky pro příští věk
Perky a skilly
Planety
Procházení okolí
Rasy a povolání
Registrace a tvorba postavy
Souboje
Speedery
Taktiky pro začátečníky
Tituly
Vlastnosti postavy
Vybavení
Vysvětlivky
Zbraně
Batohy
Boty
Brnění
Creep
Drogy
Gildy
Helmy
Jezdecká zvířata
Karma
Krystaly
Komplety
Komplety (vesmír)
Lodě
Motory
Opasky
Pancíře
Perky
Rasy
Speedery
Skilly
Systémy
Tituly
Upgrade helem a bot
Vybavení
Vybavení (lodě)
Vybavení (speciální)
Zbraně
Zbraně (lodě)



LODĚ A VŠE KOLEM NICH

Existovat v galaxii bez lodě je jako být na Tatooine bez opalovacího krému nebo na Kaminu bez plavek. Prostě nemyslitelné. Naštěstí i černý trh nabízí dost lodí různých tvarů, velikostí a určení, a tak je z čeho vybírat. Pro bojovnější povahy nebo pro ty s pudem sebezáchovy není problém ještě doplnit svůj koráb o nějaký ten pancíř zlepšující strukturální integritu lodě, zbraně jež zajišťují impozantní vizuální efekty a další výbavu usnadňující a občas i zachraňující život.

LODĚ

  • Lodě jsou jediným meziplanetárním dopravním prostředkem, bez nichž nelze cestovat po galaxii, oblétat planetu (viz níže Hyperprostor a Oblet planety) nebo vykonávat povolání Smugglera a Pilota (viz Rasy a povolání)

  • Parametry lodí jsou dolet, spotřeba, nosnost paliva, hitpoints a dexterity

  • Lodě lze koupit na černém trhu, tj. na záložce ČERNÝ TRH pod položkou "Lodě"

  • Ceny lodí jsou počítány automaticky v závislosti na parametrech lodě a ostatních skutečnostech ovlivňujících cenu na černém trhu (perky, vlastnosti postavy atp. viz příslušné body helpu)

  • Loď můžete mít pouze jednu a v lodi potom jeden (hyper)motor, jedno pancéřování, dvě zbraně a čtyři druhy vybavení

  • Informace o stavu lodi (současné parametry, přehled o výbavě, stav a poškození systémů atp.) si lze prohlédnout pod položkou "Info o doku" na záložce POSTAVA, avšak základní zkrácené info lze vidět v levém informačním panelu na konci pod nápisem LOĎ (pokud nějakou máte), kde je damage lodě, stav štítů, pancíře a stav nádrže

  • Loď nebo kteroukoliv vyměnitelnou část lodě můžete kdykoliv prodat a pokud prodáte loď, tak motor, zbraně, pancíř a jiné doplňky, které jste předtím koupili, vám zůstávají do případné koupě další lodě



LODNÍ KOMPONENTY

  • Sem spadá veškeré vybavení, které do lodi dokoupíte dodatečně, tj. (hyper)motor, pancéřování, zbraně a vybavení

  • Jednotlivé části určené k úpravě lodí koupíte na záložce ČERNÝ TRH pod položkou "Lodní komponenty"

  • Ceny jsou dané v závislosti na bonusech, které poskytují a ovlivňují je pouze ostatní skutečnosti ovlivňující cenu na černém trhu (perky, vlastnosti postavy atp. viz příslušné body helpu)

  • Veškeré takto koupené komponenty jsou automaticky namontovány na příslušná místa v lodi, pokud již nejsou obsazené, jinak nelze tuto část zakoupit a je třeba nejprve stávající prodat

  • Vybavení jako jsou různé výpočetní systémy, astrodroidi (v případě, že jich je instalováno na vaší lodě více, pak funguje ten nejlepší z nich), generátory atp. nejsou kumulativní a tedy více stejných věcí nezvýší efekt

  • MOTORY - jedná se o různé druhy hypermotorů, které zvyšují dolet, případně snižují spotřebu lodě; bez hypermotoru nelze cestovat z planety na planetu; jako základní hypermotor je brán Nuclear Drive (pouze umožňuje cestovat hyperprostorem), který můžete nahradit výkonnějšími a modernějšími modely

  • PANCÉŘOVÁNÍ - zvyšuje odolnost vaší lodě (hitpoints lodě); vlastnosti pancíře jsou dány odolností (hitpoints lodě), zvýšenou dexterity (manévrovatelnost, šance na evasion pří vesmírném souboji - za každých 10 bodů dexterity vzroste váš evasion o 1 %) a integrovaným energetickým štítem (chrání lodní systémy)

  • ZBRANĚ - rozhodují o vašem bytí či nebytí, beze zbraní jste soupeřům ve vesmíru pouze cvičným cílem; zbraně mají parametry dány rozpětím svého damage od minimální do maximální síly zásahu (výsledný damage je počítán náhodně mezi těmito hodnotami), a také šancí na kritický zásah (jeho hodnota roste s každým bodem vaší INTELLIGENCE a LUCK), při kterém soupeři nepomůže už nic jiného, než se vyhnout (tj. padne mu evasion); pokud vlastníte zbraně dvě, jejich příslušné hodnoty se sčítají

  • VYBAVENÍ - mezi vybavení patří různé systémy, generátory, astrodroidi, bezpečnostní zařízení atp; jejich funkce je vždy uvedena v jejich popisku; přidávají různé bonusy, případně aktivují nové lodní systémy

  • V závislosti na vybavení lodě, jsou zapojeny různé lodní systémy

  • Indikace lodních systémů je znázorněna ikonkami a popiskem

    STATUS BARVA POPIS
    Readymodrásystém je funkční
    Damagedčervenásystém je poškozený, nefunkční
    Not Availablešedásystém není nainstalován


PALIVO

  • Palivo je kupodivu zásadní věc pro provoz lodi a bez paliva prostě nepoletí

  • Palivo lze koupit (případně i prodat je-li třeba) na černém trhu, tedy pod položkou "Palivo" na záložce ČERNÝ TRH

  • Palivo má pevně stanovenou cenu 15 creditů za kilogram, která je však ovlivněna ostatními skutečnostmi ovlivňujícími cenu na černém trhu (perky, vlastnosti postavy atp. viz příslušné body helpu)

  • Kromě lodě využívají stejné palivo i speedery, pokud nějaký vlastníte

  • Palivo lze kupovat pouze do maximální kapacity nádrže lodi; vlastníte-li speeder, je kapacita nádrže rozšířena o 5 kilogramů



HYPERPROSTOR

  • S lodí lze cestovat po galaxii, maximální vzdálenost jež lze urazit je dána doletem lodě, aktuálním stavem paliva v nádrži a případně i počtem kol, které vám zbývají

  • Přelet mezi planetami nestojí žádné tahy, nicméně za každý procestovaný parsek dostane hráč 1 hodinu pauzy ve vesmíru

  • Pokud má hráč pauzu ve vesmíru, nemůže přeletět hyperprostorem na jinou planetu

  • Při vykonávání povolání hráč nedostává vesmírnou pauzu, ale spotřebovává tahy; počet kol potřebných k cestě na jinou planetu je roven vzdálenosti planety, tuto hodnotu je však možno upravit pomocí perků

  • Galaxie je rozdělena na parseky šachovnicovým způsobem (10x10 polí) a přímá vzdálenost planet je počítána přes Pythagorovu větu

  • Odnavigovat svou loď na jinou planetu můžete pomocí položky "Hyperprostor" na záložce PLANETA, kde se vám otevře základní mapa galaxie

  • Pokud na mapě galaxie kliknete ns planetu, zobrazí se vpravo popisek s údaji o počasí, terénu a stavu populace, jakožto i základní informace o creepu, hledaných osobách, některých úkolech, ceně paliva za přelet a další.

  • Na mapě galaxie si vyberte cíl vaší cesty (planetu) a klikněte na ni, v pravém dolním rohu se objeví název planety a dole uprostřed se objeví vzdálenost; pokud máte dostatek paliva a nemáte vesmírnou pauzu, klikněte na název v pravém dolním rohu a potvrďte odlet

  • Zvláštním případem planety je Death Star, která nepravidelně mění svou polohu a lze se na ni nalodit pouze pokud je u vaší současné planety (jinak musíte odletět na planetu u které je, a pak se nalodit) a to i bez nutnosti vlastnit hyperpohon; cesta na ni nestojí žádná kola ani žádné palivo

  • Při odletu z Death Star dostáváte 1 hodinu (pozemní) jednostranné pauzy

  • Při cestě hyperprostorem se vám mohou přihodit negativní i pozitivní události



OBLET PLANETY

  • Pokud máte loď a vyhledáváte konflikty ve vesmíru, můžete na své soupeře (level +-5) číhat i na orbitě planety (kromě Death Star)

  • Pokud máte alespoň jedno kolo a palivo na jeden tah, můžete obletět planetu (záložka PLANETA položka "Obletět planetu")

  • K obletu planety nepotřebujete hypermotor

  • Vaše postava vyčkává v doku na příležitost střetu se soupeřem ve vzduchu, to znamená, že oblet planety nebrání v nakupování, prodávání ani pozemních soubojích

  • Čas strávený čekáním na vesmírný souboj není časově omezen, trvá do napadení nebo opětovném přistání (záložka PLANETA položka "Přistát")

  • Během oblétávání planety nelze doprovázet transport ani cestovat hyperprostorem

  • Pauza z vesmírných soubojů je oddělená od pauzy z událostí na zemi a je vždy oboustranná



SOUBOJE

  • Pokud při obletu planetu (Záložka PLANETA - Obletět planetu) a potkáte soupeře a nebo vás někdo napadne při cestě z planety na planetu, dojde k souboji

  • K vesmírnému souboji může dojít mezi hráči, kteří jsou v rozmezí +- 5 levelů (v případě, kdy hráč dosáhne 25.levelu, pak může ve vesmírném souboji potkat hráče bez horního levelového omezení)

  • Souboj na rozdíl od souboje mezi osobami probíhá po kolech

  • Každé kolo po sobě hráči vystřelí a udělí soupeři zásah, jehož hodnota je náhodná v rozmezí minimálního a maximálního damage palubních zbraní, přičemž soupeřův pancíř (hitpoints lodi) je zredukován do dalšího kola o utržený damage

  • Ten, jehož hitpoints lodi první klesne na nulu - prohrál (celé kolo se však uzavírá až po výstřelu obou soupeřů a může tak dojít i k remíze)

  • Během každého kola je však šance na kritický zásah a na evasion, kdy kritický zásah znamená výstřel snižující štíty lodě soupeře o 25 %, a v případě že loď soupeře žádné štíty nemá, pak kritický zásah znamená zničení lodi (evasion má vždy přednost před kritickým zásahem)


  • Šance na lodní Evasion se řídí vztahem:
                                  DEXTERITY * (0.5 + IN*0.05)/10
    Lodní Evasion nemůže přesáhnout hodnotu 90%.

  • Při souboji je také reálná šance, že dojde k poškození jednoho či dvou lodních systémů (poškození se přenáší až do dalšího souboje)

  • Energetické štíty (součást pancéřování) chrání vaši loď před kritickým zásahem, avšak i ty ztrácí každým zásahem 5 % účinnosti (v případě kritického zásahu o 25 %) a zároveň chrání vaše systémy před poškozením soupeřovým zásahem

  • Šance, že dojde k poškození nějakého ze systémů je dána rovnicí (v %):

                                100 - (2 * zbývající štít)%

  • Pokud se tak stane, systém je poškozen a stává se tak nefunkčním až do doby, než jej opravíte

  • Opravit systém můžete v "Infu o doku" kliknutím na něj, kdy se v okně akcí vypíše jeho název a volba opravit, tlačítkem vykonat ho opravíte

  • Cena opravy je 100 creditů avšak je ovlivněna ostatními skutečnostmi ovlivňujícími cenu na černém trhu (perky, vlastnosti postavy atp. viz příslušné body helpu)

  • Za souboj ve vesmíru získává hráč 2 body respektu (pouze ale v případě, že máte funkční lodní zbraně a uštědříte zásah protivníkovi), a příslušný počet zkušeností v závislosti na výsledku soupeře [gilda získává 70 zkušeností (+30 zkušeností v případě, že nedostanete zásah], které mohou být dále ovlivněny vaší IN a perky{Accumulated Knowledge, Intellectual a Swift Learner})

  • Za remízu v souboji další 1 bod respektu; za vítězství 2 body respektu

  • Hráči za souboj ve vesmíru nezískávají žádné credity, trofeje, karmu a nelze získat ani odměnu vypsanou gildou

  • Pauzy po souboji jsou ovlivněny hodnotou ENDURANCE a jejich trvání je vypsáno v položce "Info o doku" na záložce POSTAVA (pauzu ze souboje nelze mít nikdy kratší než 1 hodinu)

  • Pauza ve vesmíru se počítá jako:

                               Výhra: 12 - ENDURANCE/2
                               Remíza: 10 - ENDURANCE/2
                               Prohra: 8 - ENDURANCE/2

  • V případě, že se setkají dvě lodě a ani jedna z nich nemá instalovány zbraně, pak k souboji nedojde a oba hráči dostanou hodinovou jednostrannou pauzu

  • Při vesmírném souboji má soupeř šanci utéct Survival Podem; pokud jeho útěk bude úspěšný, pak je pro oba účastníky hodinová jednostranná pauza

  • Průběh souboje je vypsán přehledně po kolech, kdy průběh souboje si můžete zobrazit v Infu o souboji v Událostech



[Novinky]   [Přihlášení]   [Info]   [Autoři]   [Registrace]   [Aktivace účtu]   [Výsledky věků]   [TOP 10]   [Tutorial]   [Help]   [Pravidla]

© by Sandro 2005-12
Bounty Hunter, Star Wars and all related characters, names and terminology © Lucasfilm Ltd.
The Bounty Hunter's Guild is a non-profit web site.